Vinst på Blommeröd!

I torsdags kväll ringde Maria mig på jobbet för att höra om jag kunde ersätta henne under fredagens Team chasing-tävlingar på Blommeröd då hon fått ridförbud av farbror doktorn. Efter ungefär 2 sekunders övervägande tackade jag ja, ett beslut som jag omvärderade många gånger under kvällen. Självklart ville jag rida, och hjälpa laget som jag ju faktiskt varit med att skapa. Dock hade jag aldrig ridit hästen i fråga förut, än mindre ridit i lag tillsammans med Karin och Micke.

Fredag eftermiddag begav jag mig mot tävlingsplatsen med ett pitstop hos föräldraskapet för att hämta mina tävlingsridbyxor och terränghjälmen. Väl där inser jag att ridbyxorna såklart ligger kvar hemma i Malmö sedan de senast användes på Fenjas treårstest! Eftersom tiden var knapp fanns det inget annat alternativ än att svänga in på Flyinge och införskaffa ett par nya. Kul tänkte jag, nu blir jag minst 1000 kronor fattigare.
På REA-delen hänger ett enda par vita ridbyxor, de är helskodda, från Pikeur och precis rätt storlek! När det på prislappen står att de är sänkta från 1570:- till 399:- var det ingen tvekan om saken, dem skulle jag ha! Kommer fram till kassan när försäljaren säger; "Ja, då blev det 199 kronor". Jag får alltså 50% på REA-priset. Nu kunde det här bara gå vägen!

Går banan själv nere på galoppbanan och känner mig taggad till tusen. Möter upp Maria och sitter upp på Rex. Känner lite på honom, hittar gas och broms. Rider fram med Karin (som stressat hem från Gotland och därmed inte hinner gå banan), hon får rida på högerkanten och Micke som får ligga på min vänstersida. Jag blir lagkapten och ska dirigera i mitten. Vi hann hoppa fram tre språng sedan blev vi kallade till ledvolten.

Banan var 2,5 km lång och gick som en åtta med steapelhäckar, ut- och upphopp ur vatten (med 225 m galopp i Ringsjön) samt en rättuppstående häck. Vi red med 1 fel på 15 hinder på tiden 4:59. Med +10 sek för hinderfelet landar vi på tiden 5:09. Mot alla odds tog det oss hela vägen och Team Runaway train knep därmed förstaplatsen!










Kommentarer
Postat av: Angelica

Vad roligt!! Grattis!! och grattis till FYNDET på hästshopen!



Jag vill oxå rida teamchasing, ser skitkul ut ju!! Men norrlänningar är dåliga på det tror jag.. har aldrig hört talas om det fenomenet här uppe. Kanske dags att ta tag i det när Lamour fått ålderna inne ;)

2011-08-15 @ 09:29:22
Postat av: Lotta

Du får väl ta o värva folk som är intresserade där uppe då! Kolla in vår hemsida eller sidan på facebook (Team chasing sweden). Vi har filialer både i Stockholm, Oslo och Småland! Första helgen i september är det tävlingar i Eksjö tillexempel. L'amour vill säkert vara med!

2011-08-15 @ 15:24:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0