Två fina unghästar idag!

Både Avalon och Conair sitter fast i höger hand och behöver ordentligt skrittarbete innan man kan komma vidare. Det som inte kommer loss i skritter kommer nämligen inte loss i traven eller galoppen heller så det är bara att kämpa på tills de är mjuka och uppvärmda. Avalon fick gå på täta serpentinbågar och ställa igenom ordentligt åt båda hållen. Han blev betydligt mjukare och vi höll oss därför bara till skritt idag.

Conair fick jobba på 8-volt och jag fick jobba med att hålla kvar rumpan på spåret så han inte kommer undan genom att sladda utåt och bara vika huvudet istället för att ställa sig i nacken. Han blir springig när man trycker till honom och försöker komma undan. Idag lyckades jag dock komma fram till hur jag skulle få rätt på det och höll helt sonika kvar när han började älga iväg, då kom ställning, mjukhet och stöd på yttertygeln som ett brev på posten! Sen njöt jag av 15 minuters lösgjordhet + lite galoppfattningar och sedan var bjässen trött så trött. Nöjd med att min County Connection passade honom för jag kommer mycket bättre till ridning i dressyrsadel.
Nu får han vila en dag sedan är det söndag och hoppträning.

Fick en skiva med alla bilder från Blommeröd, här är några utöver de ni redan sett!


Haha!
Skrattade gott åt våra miner här!



Inte konstigt jag trodde jag skulle drunkna!



Micke och jag har ett moment, sen ser vi rätt glada ut i allmänhet :)

Kommentarer
Postat av: Angelica

Aaah dessa täta serpentiner hänger kvar ser jag :D

2011-08-22 @ 14:53:12
Postat av: Lotta

De är kanon!

2011-08-23 @ 17:28:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0